Zwroty
Wyciąg z Regulaminu § 4 Prawo do odstąpienia od umowy
pełna treść Regulaminu (>>>link)
- Leki i wyroby medyczne to produkty specjalne, podlegające indywidualnym procedurom zakupu i zwrotu. Szczegółowe informacje dotyczące procedur i przepisów określa art. 96 ust. 7 i 8 ustawy Prawo farmaceutyczne, w którym ustawodawca wyraźnie określił obowiązująca zasadę zwrotów.
- Produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z Apteki Internetowej EW-KO nie podlegają zwrotowi.Nie dotyczy to produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych zwracanych Aptece Internetowej EW-KO z powodu wady jakościowej, niewłaściwego ich wydania lub sfałszowania produktu leczniczego, które mogą zostać zwrócone Aptece na zasadach opisanych w Regulaminie.Zasadę tę reguluje art. 96 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r., nr 45, poz. 271 - t.j.).W celu dokonania ewentualnego zwrotu/reklamacji zamówionych produktów leczniczych lub wyrobów medycznych należy skontaktować się telefonicznie z daną apteką i ustalić warunki zwrotu.
- W przypadku towarów innych niż wskazane w punkcie 2, Kupujący może w terminie 14 dni od dnia odebrania zamówienia odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów określonych poniżej.
- Kupujący może odstąpić od umowy składając Aptece Internetowej EW-KO dokument o nazwie: Oświadczenie o odstąpieniu od umowy. (>>>link)Może to zrobić faksem lub pocztą elektroniczną lub pisemnie na adres Apteki „EW-KO” 33-380 Krynica-Zdrój, ul. Kraszewskiego 1 z dopiskiem „Zwrot” . Wzór oświadczenia umieszczony jest na Portalu w zakładce Oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Zwrot towarów powinien nastąpić w terminie 14 dni od dnia, w którym Kupujący odstąpił od umowy.
- W przypadku terminowego odstąpienia od umowy oraz terminowego dostarczenia zwracanego zamówienia do Apteki, Sprzedający zwróci Kupującemu całość otrzymanej płatności, pomniejszoną o koszt dostawy.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę , Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Kupujący przy zwrocie zamówienia, zgodnego z warunkami określonymi w punktach 1. i 2. tego działu, ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
- Zwracana paczka powinna być należycie zapakowana, najlepiej w oryginalnym kartonie, z zachowaniem dobrych praktyk i staranności, z oryginalnymi banderolami i bez znamion ingerencji w ich konstrukcję i korzystania z nich.Kupujący ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie opakowań preparatów będących wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego cech , charakteru i funkcjonowania.
- Apteka zwraca Kupującemu uiszczoną przez niego płatność takim samym sposobem zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że strony porozumiały się co do innego sposobu, który nie wiąże się dla Kupującego z żadnymi kosztami.Zwrot jest dokonywany niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Apteka może się wstrzymać ze zwrotem płatności do chwili otrzymania przesyłki ze zwracanymi towarami.
- Zwracane preparaty powinny być odpowiednio zabezpieczone, w takim samym standardzie, jak zostały przesłane, nie mogą być również wysyłane za pobraniem.
- Odstąpienie od umowy nie przysługuje Kupującemu w przypadku umów, w których:
- preparaty mają krótki termin przydatności do spożycia, o czym Kupujący został poinformowany i przyjął do wiadomości ten fakt przy okazji składania zamówienia, a sam preparat ma wystarczający w momencie zawierania umowy termin przydatności do pełnego wykorzystania zgodnie ze wskazówkami producenta,
- towary, dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu zostały otwarte, oraz które po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względów higienicznych i ze względu na ochronę zdrowia,
- przedmiotem umowy są towary wymienione w § 5 punkt 2 powyżej.
Pobierz formularz: kliknij poniższy link >>>
https://www.drogeriaewko24.pl/admin-inf/wp-content/uploads/2021/01/Oswiadczenie-zwroty.pdf
Miejscowość:_____________________, dnia______________
__________________________________
__________________________________
(imię, nazwisko, adres, telefon)
Apteka EW-KO
Ewa Buchalska - Konior
ul. Kraszewskiego 1
33-380 Krynica-Zdrój
REKLAMACJA
Niniejszym składam reklamację towaru:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(opis towaru, marka, dawka itp.), za cenę __________, co potwierdza załączony dowód zakupu.
Data zakupu: _____________________________
Wada została wykryta w dniu: _________________
Wada polega na: ______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(zwięzły i dokładny opis wady towaru bądź usługi, wraz z okolicznościami jej wykrycia)
Oświadczam, że używałem/am zgodnie z jego przeznaczeniem oraz instrukcja obsługi. W związku z wyżej wymienionymi okolicznościami, reklamacja jest konieczna i uzasadniona. Powołuję się na niezgodność towaru z umową.
Wnoszę niniejszym o doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową poprzez:
- nieodpłatną wymianę towaru na nowy *
W przypadku braku możliwości wymiany lub wygenerowania nadmiernych kosztów po każdej ze Stron, wnoszę o:
- obniżenie ceny zakupu do kwoty * __________
- zwrot pieniędzy * (oznacza odstąpienie od umowy zakupu, która jest możliwa w razie, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna)
* - niepotrzebne skreślić
Termin odpowiedzi na niniejsze pismo wynosi 14 dni od daty jego otrzymania.
__________________________________________________________
Konsument - imię i nazwisko